OVER STICHTING NOODOPVANG STEDENWIJK

Stichting Noodopvang Stedenwijk is in 2015 opgericht en heeft de volgende doelen geformuleerd:

• De stichting heeft ten doel het uit naastenliefde voorkomen dat gezinnen die dakloos zijn geworden van elkaar en hun sociale omgeving (scholen daarin begrepen) worden gescheiden en/of in niet passende noodopvang terecht komen.
  • De stichting heeft ten doel het bevorderen van het welzijn van gezinnen uit Almere en in het bijzonder gezinnen met kinderen uit de Stedenwijk.
  • De stichting heeft en doel het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn, zonder dat de stichting een en ander bedrijfsmatig gaat verrichten.
  • De woningen zijn aangekocht vanuit een familiefonds en worden door Stichting Noodopvang Stedenwijk beheerd.

RSIN 8556.60.466

Postadres Rozenwerf 5, 1355 AA Almere

Het bestuur

Het bestuur bestaat uit een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en twee algemene leden. Alle bestuursleden zijn als vrijwilliger aan Stichting Noodopvang verbonden en ontvangen hiervoor geen vergoeding.

Dineke Smit

Algemeen lid

coördinator aanmeldingen.

Dineke is directeur en onderzoeker bij een zelfregie- en herstelcentrum voor mensen met een psychische kwetsbaarheid en/of psychosociale problemen. Haar hart ligt

bij het bestrijden van kansenongelijkheid en het trekken van voorbarige conclusies.

Jan Lems

Algemeen bestuurslid

Jan is gepensioneerd en heeft een jarenlange ervaring als manager binnen de jeugdzorg in Flevoland. Daarnaast is Jan 12 jaar lang gemeenteraadslid geweest voor D66 in Almere. Naast zijn activiteiten voor de noodopvang is Jan toezichthouder bij de Zorgbakkerij Almere en AB Het Spectrum in Amersfoort. Het actief je ervaring in dienst te kunnen stellen voor de stad, is voor Jan de motivatie om actief te zijn voor noodopvang.

Anja Dijkslag

Anja is coördinator bij Stichting Present Almere.

Ze heeft lange tijd gewerkt in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Anja

vindt: “Een veilige plek om te wonen is belangrijk voor een gezin. Als daaraan is voldaan kan

het leven weer opgepakt worden, na nare of verdrietige gebeurtenissen. Een woning van

Stichting Noodopvang Stedenwijk is zo’n plek waar gezinnen op adem kunnen komen en

doorstromen naar een eigen woning.” Daar werkt Anja graag aan mee.

Sander Vermeulen

Penningmeester

Sander is werkzaam als projectcontroller bij Delta, een ontwikkelaar die zich bezig houdt met circulair bouwen. Door op zo’n manier te ontwikkelen kunnen materialen worden hergebruikt en dat is goed voor het milieu en dus ook voor onze toekomst. Stichting Noodopvang Stedenwijk wil mensen helpen hun toekomst weer op orde te krijgen en daarbij is het belangrijk dat je een eigen plek hebt waar je tot rust kunt komen. Hieraan wil Sander graag zijn bijdrage leveren.

Dirk Verzijl

voorzitter.

Dirk is lid van de Zuiderpoort en in het dagelijks leven manager in een bedrijf dat IT software schrijft. Hij wil mensen graag een stap kunnen laten maken naar een vaste eigen plaats in hun leven.

ANBI status

Stichting Noodopvang Stedenwijk heeft een ANBI status. Dat betekent dat het een instelling is zonder winst oogmerk en zich minimaal voor 90% inzet voor maatschappelijke doelen.

LINK NAAR BELEIDSPLAN 2021-2026

LINK NAAR GEDRAGSCODE

LINK NAAR JAARREKENING 2022

LINK NAAR JAARREKENING 2021

LINK NAAR JAARREKENING 2020

LINK NAAR JAARREKENING 2019

LINK NAAR JAARREKENING 2018

LINK NAAR JAARREKENING 2017

LINK NAAR JAARREKENING 2016

LINK NAAR JAARREKENING 2015

De Zuiderpoort

Drie bestuursleden van Stichting Noodopvang zijn verbonden aan De Zuiderpoort, twee leden hebben deze verbondenheid niet. De Zuiderpoort is een gemeente van Christus in Almere Stedenwijk. Een belangrijk aspect van De Zuiderpoort is dat zij wegen zoekt om gastvrij te zijn naar de inwoners van Almere en naar de gasten die de diensten bezoeken. De gemeente bestaat uit ongeveer 400 leden met een zeer diverse geloofsachtergrond. Stichting Noodopvang Stedenwijk ontvangt regelmatig giften van De Zuiderpoort en ook worden wij vanuit De Zuiderpoort ondersteund bij diverse hand-en-spandiensten. Denk hierbij aan het verrichten van kleine klusjes in onze noodwoningen, het opknappen van een fiets van een van de kinderen of het beschikbaar stellen van Sinterklaascadeautjes.